Fila

logo-fila

fila-yldine

Ettevõtte F.I.L.A. (Fabbrica Italiana Lapis ed Affini) ajalugu ulatub aastasse 1920. Ligi sajandipikkuse tegevuse kestel on tõeline innovatsioon ja loomiskirg koos missioonitundega pannud aluse ühele juhtivatest ettevõttegruppidest, mis on pühendunud loomingulisele väljendusele läbi laia brändide valiku ja tuhandete toodete kõigi kontinentide turgudel.


Ajalugu

F.I.L.A. tegevus sai alguse 1920. aastal Firenzes. See oli kahe aadliku, Antinori ja Gherardesca perekonna järeltulija, radikaalne ettevõtmine, millega sooviti luua Itaalia tööstuse poolt alternatiiv kirja- ja joonistustarvete sektoris, mis sel hetkel oli Saksa tootjate poolt monopoliseeritud. Severo Pozzati ehk Sebo poolt tookord stiliseeritud liilia valik oli õigustatud kahel põhjusel: see oli ja on alati olnud Firenze sümbol, kuid see oli ka embleem ja side kunsti ja ajaloo vahel. Kõigis oma otsustes on firma omanikud alati väljendanud oma eelistusi renessansi ning Itaalia kunstiajaloo sümbolite ja tüüpiliste viidete suhtes. Alates ajaloolistest terminitest nagu Lapis, mida Leonardo da Vinci niivõrd armastas, firma lühendis, kuni esimese värvi ja loomingulise väljenduse brändi, Giotto, sündimiseni, mis on surematu kunsti võrdkujuks ja mis vaid mõned aastad hiljem aitas päästa valla itaallaste loomingulist vabadust koolides ja mujal.

1956. aastal võttis firma juhtimise üle rühm töötajaid eesotsas Renato Candelaga ning hakkasid muutma seda tugeva Itaalias asuva baasiga tootmisettevõtteks. See julge ja teedrajav kasvustrateegia tugines tehnoloogiate, toodete ja töövahendite innovatsioonile, mis aitas F.I.L.A. jaoks turul järk-järgult juhtivaid positsioone vallutada. 1959. aastal valis firma oma peakorteriks Milano. Uus juhtkond keskendus turundusele ning kasutas tootmises omal ajal innovaatilisi meetodeid ja materjale. 1964. aastal sai Renato Candela mantlipärijaks tema poeg Alberto. Tema juhtimise all alustas firma tootmissuunaga, mis keskendus uutele toodetele, kuvanditele ja stiilidele: alguse sai Giotto Fibra, värviliste vildikate eelkäija ja Tiziano tootesari, mis oli mõeldud nii professionaalidele kui harrastajatele.

Innovatsioonipoliitika jätkus ning F.I.L.A. tõi turule tintpliiatsid, neoonmarkerid, korrektorid, täitepliiatsid ja uued Giotto Turbo viltpliiatsid, et leida uusi turge ja saavutada juhtiv positsioon loomingulise väljenduse sektoris. 1992. aastal sai Alberto Candela mantlipärijaks ja firma tegevdirektoriks tema poeg Massimo. Tema ideed olid selged: tulevik nõudis, et firma liiguks kaugemale Itaalia ja Euroopa piiridest ning grupp keskendus rahvusvahelistumisele, alustades tugeva arenduse ja uue strateegiliste ülevõtmiste poliitikaga. 1994. aastal omandas F.I.L.A. Adica Pongo, mis on ajalooliselt olnud modelleerimispastade sektori liider selliste brändinimedega nagu Didò, Pongo ja Das. Kasvu ja mitmekesistamise protsess jätkus aastal 2000 Omyacolori omandamisega, mis on üks juhtivaid kriiditootjaid ning peamine joonistus-, värvi- ja modelleerimistarvete firma Prantsusmaal.

2008. aastal sai F.I.L.A osaks Saksa firma Lyra, üks peamisi pliiatsite, joonistusvahendite ja -tarvikute tootjaid, mis asutati 1806. aastal Nürnbergis. Lyra omandamine koos selle tütarettevõtetega aitas kaasa F.I.L.A. Groupi geograafilisele levikule, parandades firma pääsu Saksamaa, Skandinaavia ja Kagu-Aasia turgudele. F.I.L.A. Group jätkas oma rahvusvahelise kasvu strateegiat, omandades 2016. aastal ajaloolise Briti Daler-Rowney Lukas grupi, mis on üks maailma juhtivaid kunsti ja käsitöönduse brände. 2016. aasta septembris omandas F.I.L.A. 100% firmast St Cuthberts Holding Limited ja operaatorfirma St Cuthberts Mill Limited. Oktoobris 2016 omandi 1557. aastal asutatud Prantsuse firma Canson, mis on maailma mainekaim kaartide tootja ja levitaja kaunite kunstide, haridus- ja ajaviitesektoris.